ابزار حامد

آشنایی با ابزار بادی: کمپرسور هوا

آشنای با ابزار بادی: کمپرسور هوا

آشنای با ابزار بادی: کمپرسور هوا

کمپرسورهای هوا دستگاه‌های بسیار قدرتمندی هستند و از آن دسته محصولاتی است که به کاربران توصیه می‌کنیم ارزان‌ترین آن را خریداری نکنند. وظیفه اصلی یک کمپرسور هوا فشرده کردن هوای کم فشار ، گازها یا حتی بخار به فشار بالا است  که آن را ذخیره می کند و در صورت نیاز هوای با فشار بالا را تامین می کند. ما می‌توانیم کمپرسورهای هوا را در چندین کاربرد خانگی و صنعتی پیدا کنیم و برای آن انواع کمپرسور هوا داریم.

کمپرسور هوا 24 لیتری کنزاکس مدل KAC-124

کمپرسور هوا 24 لیتری کنزاکس مدل KAC-124

این کاربردها شامل تمیز کردن گرد و غبار از کابینت ها یا کمدها، پر کردن هوای لاستیک ها، نیرو دادن به ابزارهای بادی، فشرده سازی مبرد در سیستم های تهویه مطبوع و یخچال، ترمزهای فعال در وسایل نقلیه بزرگ (اتوبوس، کامیون و قطار) است.

شاید با پمپ های دوچرخه دستی ساده ای که هوا را در لاستیک ها و توپ های کوچک پر می کند آشنا باشید. این نمونه ای از کمپرسور هوای ساده است. امروزه ما از کمپرسورهای هوای مبتنی بر موتور الکتریکی برای پر کردن هوا در لاستیک‌های انواع خودروها استفاده می‌کنیم.

در حالی که ابزارهای برقی زیادی برای مصارف صنعتی وجود دارد، صنایع برای تامین انرژی ابزارهای پنوماتیکی به شدت به هوای فشرده متکی است. از این رو، می توانید کمپرسورهای هوا را حتی در گاراژهای کوچک محلی پیدا کنید. آچارهای هوا، رنگ پاش ها، پولیش ها ابزار مهمی هستند که گاراژها و کارگاه ها با هوای فشرده از آنها استفاده می کنند.

طبقه بندی کمپرسورهای هوا

کمپرسور هوا بی صدا 50 لیتری اکتیو مدل AC-1350SP

کمپرسور هوا بی صدا 50 لیتری اکتیو مدل AC-1350SP

کمپرسورهای باد بر اساس ظرفیت به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. کمپرسورهایی با ظرفیت کوچک برای مصارف خانگی مناسب هستند که به آن ها کمپرسور باد خانگی می گویند. در مقابل کمپرسورهای باد با ظرفیت بالاتر که در مصارف صنعتی کاربرد دارند، کمپرسور باد صنعتی هستند.

برای استفاده در مقیاس های کوچک همانند مصارف خانگی از کمپرسورهایی با ظرفیت پایین استفاده می کنند. کمپرسور بادهایی با ظرفیت ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۸۰ لیتری مناسب مصارف خانگی هستند. این گونه از کمپرسورها با توجه به ظرفیت کوچکتری که دارند، از وزن سبک تر و قیمت کمتری برخوردار هستند.

کمپرسور هوا فندکی کنزاکس مدل KAC-13

کمپرسور هوا فندکی کنزاکس مدل KAC-13

کمپرسور هوا فندکی نیز دستگاهی با ابعاد کوچک می باشد که با قرار دادن آن در صندوق‌ عقب هر خودرویی ، می‌توان در مواقع لازم از این کمپرسور استفاده کرد. از دیگر کاربرد های این کمپرسور فندکی می توان به باد کردن دوچرخه ، توپ ، تشک بادی ، قایق بادی ، بالش و … اشاره کرد.

گروه دوم که  مربوط به حجم هایی با ظرفیت بیشتر از ۲۵۰ لیتر می باشد. این گروه ( کمپرسور های ۲۵۰، ۳۵۰ ، ۵۰۰ ، ۷۵۰ ، ۱۰۰۰ لیتری ) ظرفیت های صنعتی هستند که معمولا در کارگاه ها از این سایز ها استفاده می شود.

هر چقدر مقدار مصرف هوای فشرده در محل کار بیشتر باشد ، از کمپرسور با حجم بزرگتری استفاده می شود.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *