ابزار حامد

ابزار بادی: راهنمای استفاده و خرید

ابزار بادی: راهنمای استفاده و خرید

ابزار بادی: راهنمای استفاده و خرید

ابزار بادی یا ابزار پنوماتیک ( Pneumatic Tools ) به دسته ای از ابزارها اطلاق می شود که به وسیله باد و هوای فشرده شده ای که توسط کمپرسور هوا تولید می شود، کار می کند. پایه و اساس و نیروی محرک در ابزارهای بادی از فشار باد تامین می شود. ابزارهای بادی نسبت به ابزارهای برقی ایمن تر هستند، همچنین نسبت به ابزار آلات برقی هم رده خود از قدرت بیشتری نیز بر خوردار هستند.

امروزه ابزار آلات بادی طرفداران خاص خود را دارند. ابزارهای بادی در مقایسه با ابزارهای برقی کوچک تر و سبک تر هستند ولی در عین حال همان کار ابزارهای برقی را انجام می دهند. در گذشته از ابزار آلات بادی بیشتر در کارهای سنگین استفاده می شد اما  امروزه در صنایع کوچک نیز از آنها استفاده می شود.

ابزارهای بادی نیاز به مراقبت خاص خود دارند از جمله اینکه این ابزار باید از هر گونه رطوبت، گرد و خاک، گرما و تابش مستقیم خورشید نگه داری شود. لازم به ذکر است رطوبت هوا باعث زنگ زدگی قطعات داخلی ابزار می شود و باعث کاهش طول عمر ابزار بادی می شود.

در اینجا به برخی از این ابزارهای بادی اشاره می کنیم:

کمپرسور

کمپرسور هوا 10 ليتری کنزاکس مدل KAC-110

کمپرسور هوا 10 ليتری کنزاکس مدل KAC-110

کمپرسور یکی از دستگاه های مکانیکی است که امروزه در صنایع کوچک و بزرگ کاربرد فراوانی دارد. در واقع کمپرسور، اصلی ترین جزء از ابزارآلات بادی می باشد. این پمپ ها در انواع و مدل های متنوعی به بازار عرضه می شوند که هر کدام از آنها از ظرفیت و کاربرد مشخصی بهره مند هستند و برای زمینه های کاری مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

شیلنگ فنری

شیلنگ فنری 10 متری فشار قوی اکتیو مدل AC-1010HI

شیلنگ فنری 10 متری فشار قوی اکتیو مدل AC-1010HI

شیلنگ فنری یک نوع شیلنگ فنر مانند است که رابط بین منبع باد که غالبا کمپرسور است و ابزار بادی می باشد و این دو را به هم متصل می کند. شیلنگ فنری در کارگاه های صنایع چوب ، مکانیکی ها در خطوط مونتاژ کارخانجات و هر جایی که یک ابزار بادی به کار می رود ، یافت می شود.

کوپلینگ

کوپلینگ AC-2012C اکتیو

کوپلینگ AC-2012C اکتیو

کوپلینگ زیر مجموع اتصالات بادی می باشد همچنین یک المان مکانیکی است که دو محور (شفت) را به یکدیگر متصل می‌کند تا از این طریق ، گشتاور از یک شفت به دیگری منتقل شود.

درجه باد

درجه باد کارگاهی تانوس مدل PG-01-220

درجه باد کارگاهی تانوس مدل PG-01-220

درجه باد یک ابزار بادی است که به وسیله آن میزان باد و فشار را اندازه گیری می کنند. این وسیله دارای صفحه نمایش دیجیتال و یا آنالوگ می باشد که به وسیله اعداد نمایش داده شده روی آن می توانیم مقدار درجه و فشار را تنظیم کنیم.

باد پاش

باد پاش آلومينيومی تانوس مدل DG-10-01

باد پاش آلومينيومی تانوس مدل DG-10-01

باد پاش مناسب برای پاشش باد می باشد و در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد مثل یک تفنگ به وسیله کوپلینگ به شیلنگ فنری وصل شده و بعد از آن به یک کمپرسور هوا متصل می شود کمپرسور هوا را در مخزن خودش فشرده می کند و با فشار ماشه این محصول باد با سرعت فراوان از آن خارج می شود.

بکس بادی

آچار بکس بادی اکتیو مدل AC-12760

آچار بکس بادی اکتیو مدل AC-12760

بکس بادی که با نام های آچار پنوماتیک و آچار بادی هم نیز شناخته می شود ، برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره با قدرت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

میخ کوب بادی

میخ کوب بادی ST64 آروا مدل 3313

میخ کوب بادی ST64 آروا مدل 3313

این محصول ابزاری است که جهت اتصالات به بتن و فلز به کار گرفته می شود. در کارگاه های عمرانی و ساختمانی چنانچه بخواهیم انواع قطعات را به سطوح بتنی متصل کنیم تفنگ های میخ کوب و میخ و چاشنی میخ کوب می توانند نیاز ما را به خوبی برطرف کنند

منگنه کوب بادی

منگنه کوب بادی کنزاکس مدل KCS-8016

منگنه کوب بادی کنزاکس مدل KCS-8016

منگنه کوب ابزاری است پر کاربرد که در صنایع نجاری و کارگاه های مبلمان سازی بسیار استفاده می شود. منگنه کوب برای وصل کردن کف پوش ها تا نصب تاسیسات کاربرد دارد و علاوه بر این موارد برای ساختن قاب عکس یا تعمیر درهای توری و… از منگنه کوب استفاده می شود. بیشترین کاربرد منگنه کوب یا منگنه زن برای وصل کردن دو قطعه چوبی ، روکش پارچه و چرم به چوب مانند پارچه های مبلی می باشد.

پیستوله بادی

پیستوله رنگ بادی کنزاکس مدل KSG-S990

پیستوله رنگ بادی کنزاکس مدل KSG-S990

یکی از لوازم مورد استفاده در صنعت نقاشی ساختمان پیستوله است. پیستوله ابزار دیگر رنگ آمیزی سطوح خارجی و داخلی ساختمان و همچنین لوازم دکوراسیون است که از یک مخزن و یک لوله و در نهایت سری مخصوص آن تشکیل شده است. این ابزار نسبت به قلم مو و غلتک از ابعاد بزرگ تری برخوردار بوده و همین موضوع محدودیت کاربرد آن را سبب می شود. زیرا داشتن پیستوله در خانه آن هم برای استفاده هر چند سال یک بار رایج نبوده و به فضایی کافی برای نگهداری نیاز دارد.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *