ابزار حامد

جوشکاری: ابزارها و نیازمندی ها

جوشکاری: ابزارها و نیازمندی ها

جوشکاری: ابزارها و نیازمندی ها

جوشکاری یک فرآیند ساخت است که در آن دو یا چند قطعه با گرما، فشار یا هر دو با سرد شدن قطعات به یکدیگر متصل می شوند. جوش معمولاً روی فلزات استفاده می شود اما می توان از آن روی چوب , یا پلاستیک نیز استفاده کرد. اتصال جوش داده، را می توان جوشکاری نامید.

می توان از جوشکاری برای تعمیر اجسام فلزی آسیب دیده هم استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک لوله فلزی ترک خورده باشد یا یک سازه فلزی خم شده باشد، می توان از جوشکاری برای رفع آسیب استفاده کرد.

برای جوشکاری نیاز به ابزارآلاتی است که در این مقاله به آنها می پردازیم:

اینورتر 

اینورتر 200 آمپر هانگدیان

اینورتر 200 آمپر هانگدیان

اینورتر یا مبدل جریان مستقیم به متناوب یک دستگاه الکترونیک قدرت است و به دستگاهی گفته می‌شود که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند.فرکانس، ولتاژ و توان تولیدی اینورتر می‌توانند به مقادیر دلخواه تنظیم شوند.

انبر جوش

انبر جوش 250 آمپر فروزان

انبر جوش 250 آمپر فروزان

انبر جوش ابزاری است که الکترود را درون دهانه اش برای برقراری جریان برق داخل دستگاه جوش نگه می دارد تا کاربر بتواند عملیات جوشکاری را با الکترود به راحتی انجام دهد.

ماسک جوشکاری

ماسک جوشکاری نشکن ام آر تی

ماسک جوشکاری نشکن ام آر تی

ماسک جوشکاری جزء پر استفاده‌ ترین و اصلی‌ ترین تجهیزاتی است که در جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوشکاری یکی از شغل‌های پر خطر است که برای حفظ سلامتی استفاده از ماسک گارد جوشکاری برای این افراد جزء موارد ضروری به حساب می‌آید. این ماسک‌ها از چشم ، صورت و گردن شخص محافظت می‌کنند. در واقع آن ها شما را از هر گونه سوختگی ، پاشش‌های جوش ، نورهای ماوراء بنفش ، مادون قرمز و گرما در امان نگه می‌دارند.

الکترود

الکترود ماده ای رسانا است که از دو سر یا دو قطب مثبت و منفی تشکیل شده است. یکی از سرهای الکترود از فلز ساخته شده که اغلب از جنس مس انتخاب می شود و سر دیگر آن از متریال های غیرفلز یا خلا تولید می شود.

زمانی که الکترود به مدار الکتریکی متصل می شود می تواند بخش های مختلف در حال اتصال با خود را به هم وصل کند. در واقع الکترود با عبور جریان الکتریکی یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و باعث اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر می شود.

الکترود را با نام هایی از جمله میل کاربیت و یا باری نیز در بازار می شناسند

گرمکن

گرمکن بزرگ ایزوگامی سپاهان

گرمکن بزرگ ایزوگامی سپاهان

گرمکن یا سر پیک جوش که در از انواع جوشکاری کاربرد دارد ، حاوی مجموعه‌ ای از قطعات است که در آخرین مرحله از قطعات جوشکاری قرار دارد ، به گونه‌ ای که جوشکار آن را مستقیما در دست گرفته و عمل جوشکاری را انجام می‌دهد. سر پیک جوش انرژی مورد نیاز کار را گرفته و در نهایت حرارت مورد نیاز عمل جوش را تحویل می‌دهد. سر پیک‌ ها در دو نوع جوشکاری شامل جوشکاری گازی و جوشکاری برقی از نوع قوس الکتریکی با گاز محافظ کاربرد دارند.

عینک ایمنی

عینک ایمنی توسن مدل TSG-300WG

عینک ایمنی توسن مدل TSG-300WG

تنها راه عملی در راه حفظ سلامت چشم ، استفاده از عینک ایمنی می‌باشد. عینک ایمنی برخلاف عینک طبی که برای اصلاح دید موثر است ، وظیفه مراقبت از چشمان ما در برابر اصابت اجسام خارجی و تابش نور های شدید را بر عهده دارد.

دستکش

هنگام کار در محیط با حرارت بالا، کار با قطعات داغ و یا در زمان مواجهه با جرقه های جوشکاری به دستکشی نیاز دارید که در مقابل گرما مقاوم باشد. ما به شما توصیه می کنیم طبق استانداردهای موجود از دستکش مناسب برای چنین شرایطی استفاده نمایید.

برای لمس سطوح گرم به دستکش های عایق گرما نیاز دارید تا از دستان در مقابل حرارت لمسی محافظت کند.
اگر کار شما می تواند جرقه ایجاد کند ، انواع دستکش هایی ساخته شده با چرم طبیعی و ساق بلند برای حفاظت از دستان شما مناسب خواهد بود و در صورت جوشکاری ، باید از دستکشی استفاده نمایید.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *