ابزار حامد

آشنایی با ابزار دستی: جعبه ابزار

آشنایی با ابزار دستی: جعبه ابزار

آشنایی با ابزار دستی: جعبه ابزار

جعبه ابزار به کیف یا جعبه ای گفته می‌شود که در آن ابزارآلات در سایزهای مختلف، وجود دارد و تمامی این ابزار آلات به دلیل دسترسی بهتر و آسان تر در کنار هم به طور منظم درون یک جعبه قرار گرفته است. در قدیم از چوب در ساخت این وسایل استفاده می شد اما امروزه بیشتر از جنس های فلزی و پلاستیکی هستند. از جعبه ابزار در تمامی مکان ها مثل خانه، محل کار و ماشین استفاده می‌شود که معمولا بسته به محل استفاده آن انتخاب می‌گردد.

جعبه ابزار یکی از زیرمجموعه‌های ابزارهای صنعتی و دستی است، اهمیت داشتن یک جعبه ابزار کارآمد برای همه از جمله کاربران حرفه ای، بسیار روشن است.  این ابزارها معمولاً دارای بدنه‌ای محکم و قابل حمل هستند که در داخل آنها مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع را متناسب با نیازهای فردی یا موقعیت قرار داد. افراد متخصص و تکنسین، به یک جعبه ابزار مناسب، جهت نگهداری و مرتب سازی کلیه ابزارهای خود، نیاز دارند.

اکثر افراد یک جعبه ابزار خانگی در منزل خود دارند تا کارهای کوچک تاسیساتی و تعمیرکاری که نیاز به متخصص ندارد را انجام بدهند ،که در این جعبه ابزار نیاز به ابزارهای حرفه ای نمی باشد. بسیاری از متخصصین و تعمیرکاران هم از جعبه ابزار حرفه ای استفاده می کنند و با توجه به نوع کار و تخصص ابزارهای تخصصی خود را در آن نگهداری می کنند .

جعبه ابزار 2 طبقه 40 سانت کنزاکس مدل KTB-1402

جعبه ابزار 2 طبقه 40 سانت کنزاکس مدل KTB-1402

شاید شما هم به دنبال خرید محصول مناسب برای کار خود باشید، اما نمی دانید که چه محصولی را خریداری کنید که دارای ویژگی های مورد نیاز شما باشد و بعد ها از خرید خود پشیمان نشوید. در ادامه ما چند مورد از نکاتی را که هنگام خرید مناسب باید در نظر داشته باشید را ذکر کرده ایم:

  • یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای خرید جعبه ابزار باید به آن دقت کنید، قابل حمل بودن آن می باشد.
  • سعی کنید جعبه ابزاری را خریداری کنید که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد تا در اثر ضربه و سقوط دچار آسیب نشود.
  • جعبه ابزار هایی که دارای قفل هستند طرفداران بیشتری دارند؛ زیرا امکان دسترسی سارقان به ابزارآلات را به کم می کنند.
  • در هنگام خرید توجه داشته باشید، که جعبه ابزار دارای فضای کافی باشد و به درستی تقسیم بندی شده باشد، تا شما بتوانید ابزارآلات خود را در آن بچینید.
جعبه ابزار 17 اینچ 4532 آروا

جعبه ابزار 17 اینچ 4532 آروا

نگهداری از جعبه ابزار نیز مسئله مهمی است که هم باعث افزایش عمر محصول خریداری شده می شود و هم از نظر مالی مقرون به صرفه تر از خرید محصول جدید است. در اینجا به مواردی اشاره می شود.

  • جعبه ابزار ها نباید در معرض رطوبت باشند، زیرا ممکن است با نفوذ آب و رطوبت به ابزارآلات آسیب وارد کند، حتی اگر جنس آن پلاستیکی باشد.
  • تمیز کردن را فراموش نکنید و آلودگی ها و گرد و غبار را بعد مدتی استفاده پاک کنید.
  • در هنگام تمیز کردن جعبه ابزار، ابزار آلات داخل آن را نیز تمیز کنید.
  • در صورت نیاز لولاهای جعبه ابزار را روغن کاری کنید.

تفاوت کیف ابزار و جعبه ابزار

کیف ابزار 35 سانت فیت کنزاکس مدل KTB-135

کیف ابزار 35 سانت فیت کنزاکس مدل KTB-135

کیف ابزار و جعبه ابزار، هردو از محصولاتی هستند که در داخل آنها می توان ابزار های مختلفی را نگه داشت. هر کدام از این محصولات دارای ویژگی ها و مزیت های مختلفی و در اندازه ها و جنس های مختلفی نیز ساخته می شوند در کل دارای تقاوت هایی با یکدیگر هستند که در ادامه این بخش به این موضوع که تفاوت جعبه ابزار و کیف ابزار چیست می پردازیم.

  • جعبه ابزار به نسبت کیف ابزار دارای مقاومت بیشتری است.
  • کیف ابزار دارای وزن کمتر و انعطاف بیشتری به نسبت جعبه ابزار است.
  • کیف ابزار دارای حمل و نقل راحتتری به نسبت جعبه ابزار است.
  • جعبه ابزار در برابر ضربه و پارگی مقاوم است و ابزار های تیز را این در داخل آن نگه داشت.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *