ابزار حامد

تاریخچه ابزار دستی مدرن

تاریخچه ابزار دستی مدرن

تاریخچه ابزار دستی مدرن:

ابزارهای دستی مدرن در طول قرن ها از قطعات فلزی ساخته شده بودند، البته ابزارها مدت‌ها قبل از آهن وجود داشتند و برخی از ابزارهای باستانی حتی شبیه ابزارهای مدرن ما بودند، اما زمانی که از آهن استفاده شد، ابزارها قادر به انجام کارهای سخت‌تر شدند.

اولین ابزار آهنی در حدود 400 سال قبل از میلاد تولید شد که انبر برای کار در آتش بود که در نهایت به انبر امروزی تبدیل شد. از آن زمان تا عصر صنعتی، ابزارها عمدتاً توسط آهنگران ساخته می شد. دقیقاً در همین زمان است که ابزارهای کوچک در صحنه ظاهر می شوند.

ابزارآلات مدرن وسایلی هستند که ما آن را بدیهی می دانیم زیرا به طور گسترده در اشکال، اندازه ها و محدوده قیمت های مختلف در دسترس هستند. همچنین ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که برای مشاغل خاص مناسب هستند. بازار پر از انواع و برندهای مختلف ابزار است.

اما همیشه اینطور نبود، آچار، انبردست، کاتر، پیچ گوشتی و غیره همیشه مثل الان پیشرفته و حرفه ای به نظر نبودند. حتی اگر از نظر کیفیت قابل مقایسه نباشد، یک ابزار امروزی می تواند از بسیاری از ابزارهایی که حتی در قرن 18 یا اوایل قرن 19 ساخته شده اند، پیشرفته تر و دقیق تر به نظر برسد. مسلماً انقلاب صنعتی، نوسازی و بهبود فرآیندها پس از جنگ جهانی دوم نقش بزرگی در توسعه ابزارهای دستی ایفا کرد زیرا این عناصر نیاز به ابزارهای قوی تر و دقیق تر را ایجاد کردند. بسیاری از سازندگان ابزار در سراسر جهان، به ویژه در آمریکا و آلمان، برای رفع این نیاز به پا خاستند.

تاریخچه ابزار دستی مدرن اینگونه است که در اواسط تا اواخر قرن 17 در ابتدای عصر صنعتی، نخستین شرکت های ابزارآلاتی در آلمان مانند Witte و Ocshenkopf شروع به کار کردند که هر دو فروشگاه های نسبتاً کوچکی بودند. Ochsenkopf در ابتدای فعالیت ابزار جنگلداری می ساخت و Witte تا سال 1800 برای خیاط ها سوزن می ساخت.

در حالی که اولین شرکت های متمرکز بر تولید ابزار در آلمان شروع به کار کردند، اولین ابزار مدرنی که در آمریکا ساخته و ثبت شد، توسط ماتیاس کلاین، مهاجر آلمانی به آمریکا و بنیانگذار کلاین تولز، اختراع شده است، در دسترس قرار گرفت.

کلاین تولز در سال 1857 در آمریکا شروع به کار کرد، بدین ترتیب یک ابزار کاملا جدید ایجاد کرد که انبر کلاین نام داشت. کلاین اخیراً مسابقه ای را برای یافتن قدیمی ترین جفت انبر کلاین برگزار کرد که قدیمی ترین مجموعه یافت شده به قیمت 10 دلار در یک جلسه معاوضه در کالیفرنیا فروخته شد که این انبردست در سال 1904 ساخته شد. مشخص شد انبرها هنوز در وضعیت خوبی کار می کنند که نشان از کیفیت بالای آنها دارد.

کیفیت و نوآوری کلاین باعث شد که از زمان شروع کار تا به امروز یکی از نام‌های پیشرو در صنعت ابزار باشند و آنها نقش مهمی در ساخت ابزارهای مدرن به آنچه امروز هستند ایفا کردند.

در همین حال، در ووپرتال، آلمان، در سال 1862، Stahlwille پایه گذاری شد که بر ساخت انبر آتش تمرکز کرد، اما آنها به زودی به سراغ سایر ابزارهای فولادی آهنگری نیز رفتند. شرکت‌های دیگری مانند Hazet و Knipex در آلمان پس از آن شروع به کار کردند، بسیاری از آنها در کارخانه‌های کوچک در Wuppertal، Cronenberg و Remscheid شروع به کار کردند. هر یک از این شرکت ها در طول سال ها رشد کرده اند و به دلیل کیفیت خود به طور گسترده ای شناخته شده اند.

Stahlwille و Hazet گستره متنوعی از ابزارها دارند، در حالی که Knipex جایگاه خوبی در حوزه انبردست ها و آچارها بدست آورده است. در حالی که هیچ یک از این شرکت ها به طور گسترده برای ابزار خاصی شناخته شده نیستند، اما می توانید با نگاه کردن به کاتالوگ آنها متوجه شوید که آنها سهم خود را برای بهبود رایج ترین ابزارها انجام داده اند.

در حالی که بسیاری از در حال رشد بودند و ابزار تولید می‌کردند، اقدامات بسیار زیادی در آمریکا از نظر ابزارهایی که اختراع و ثبت شده بودند، انجام شد که در بیشتر موارد شبیه آچار مدرنی است و شاید نشان دهنده آغاز عصر مدرن ابزارهای دستی باشد.

با تکامل در آن زمان که ابزارها دستخوش تغییراتی شده بودند و انقلاب صنعتی به ساده‌سازی تولید و طراحی کمک کرد، شرکت‌های ابزارسازی با نوآوری‌ در ابزارها ظاهر شدند. در سال های 1916 و 1919 به ترتیب ابزارهای ایده آل در ایالات متحده و ابزارهای گدور در آلمان ظاهر شدند. ایده آل در بین برقکاران به خوبی شناخته شده است و گدور تقریباً به دلیل ساخت رایج ترین ابزارها و همچنین تعدادی از ابزارهای تخصصی شناخته شده است.

سال 1920 شاهد معرفی یکی از ابزارهای انقلابی بود که برای بشر شناخته شده بود، معرفی ابزار جغجغه. این ابزار امکان چرخش بسیار آسان‌تر مهره‌ها و پیچ‌ها را فراهم می‌کند و کارآمدتر و کاربردی است و در نتیجه کار سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌شود. دهه 1930 شاهد نوآوری بزرگ دیگری با آچار ترکیبی بود، ابزاری که حتی تا به امروز نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در میان این نوآوری ها، دهه 1930 نیز شاهد تولد غول های ابزار Wiha و Wera در آلمان بود. کیفیت Wera در سراسر جهان شناخته شده است و آنها بیشتر به دلیل ساخت ابزارهای بسیار دقیق شناخته شده اند.

با رونق اقتصادی دهه 1950، شرکت های ابزارسازی برای افزایش دقت، راحتی استفاده، ارگونومی و دوام مصولات خود گام های بلندی برداشته اند. آنها هنر خود را برای ساخت بهترین ابزار با کیفیت بکار گرفته اند. سازندگان ابزار بر ساخت بهترین و خلاقانه ترین ابزارها تمرکز کرده اند. فناوری پیشرفت کرده است، مواد و تکنیک‌های ساخت به‌خوبی پیشرفته شده‌اند و در نتیجه امروزه ابزارهایی با دوام و متعادل در دسترس هستند.

نگاه کردن به تاریخچه ابزار دستی مدرن و اینکه ابزارها در چنین زمان نسبتاً کوتاهی چقدر پیشرفت کرده اند بسیار شگفت انگیز است. از ابزارهای خشن ساخته شده توسط آهنگرها یا سفارشی ساخته شده در آهنگری های کوچک به ابزارهای بسیار دقیق و یکنواخت حرفه ای تبدیل شده اند. در حالی که همیشه فضایی برای نوآوری و بهبود کیفیت وجود دارد، در عصر مدرن ابزارها احتمالاً در اوج توسعه هستند و باید دید درآینده چطور خواهد بود.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *