ابزار حامد

آشنایی با ابزار اندازه گیری دقیق: تراز لیزری

آشنایی با ابزار اندازه گیری دقیق: تراز لیزری

آشنایی با ابزار اندازه گیری دقیق: تراز لیزری

تراز لیزری یکی از ابزارهای اصلی اندازه گیری دقیق است که معمولاً در صنعت ساخت و ساز و نقشه‌برداری برای تسطیح و تراز کردن استفاده می‌شود. ترازهای لیزری یک خط قرمز یا سبز ثابت را بر روی یک سطح در یک صفحه افقی یا عمودی نشان می‌دهند و می‌توانند برای هر چیزی از آویزان کردن یک عکس گرفته تا کار‌های ساختمانی حرفه‌ای استفاده شوند.

تراز لیزری سه بعدی پرایم کنزاکس مدل KLL-3333

تراز لیزری سه بعدی پرایم کنزاکس مدل KLL-3333

تراز لیزری چگونه کار می‌کند؟

تراز لیزری دستگاهی است که نور را از طریق یک فرآیند تقویت نوری تحریک شده تابش الکترومغناطیسی ساطع می‌کند که برای نمایش یک یا چند خط یا نقطه ثابت در امتداد یک محور افقی و/یا عمودی. این محصول به شما این امکان را می‌دهد که خطوط یا نقاط برای کار کاملاً مستقیم و دقیق تراز کنید. برخی از ترازهای لیزری خطوط و نقاط را ترکیب نیز می‌کنند.

تراز لیزری برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

تراز لیزری نقطه زن KLL-1720 کنزاکس

تراز لیزری نقطه زن KLL-1720 کنزاکس

ترازهای لیزری معمولاً در مواردی استفاده می‌شوند که در آن نقطه مرجع مستقیم و تراز روی سطح بزرگ‌تری مورد نیاز است. آن‌ها تقریباً مانند یک خط گچ بصری هستند. از آن‌ها برای نصب کار‌های تسطیح و لوله کشی‌، نصب پریزهای ساختمانی، آویزان کردن قاب عکس و سایر کارهای حرفه‌ای در جایی که انتقال نقطه شما باید دقیق باشد، استفاده می‌شود.

تراز لیزری را می‌توان برای انواع کاربرد‌های داخلی و خارجی استفاده کرد. بسیاری از آن‌ها همراه با سه پایه عرضه می‌شوند یا با یکی از آن‌ها سازگار هستند. سه پایه لیزری در کاربرد‌های حرفه‌ای پایداری و پشتیبانی بیشتری را برای لیزر فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که هر بار دقیق‌ترین نتایج را به دست خواهید آورد.

نحوه استفاده از تراز لیزری چگونه است؟

اکنون که کمی بیشتر در مورد خود لیزر می‌دانیم، اجازه دهید به نحوه استفاده از تراز لیزری بپردازیم. لیزر‌ها معمولاً سریع و آسان کار می‌کنند، به این معنی که می‌توانید فوراً از آن استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که انواع مختلفی از تراز لیزری در بازار وجود دارد که ممکن است متفاوت عمل کنند. اما در بیشتر موارد، کار با تراز لیزری به سادگی انجام می‌شود.

سه پایه تراز کنزاکس مدل KTP-113

سه پایه تراز کنزاکس مدل KTP-113

ابتدا تراز لیزری را به یک سه پایه وصل کنید. اکثر سه پایه‌ها دارای پایه‌های قابل تنظیم و یک حباب تراز داخلی هستند. مطمئن شوید تراز لیزری شما روی سه پایه تراز است و احتمال خطا وجود ندارد.

لیزر را روشن کرده و آن را کالیبره کنید.(مگر در مواردی که تراز لیزری کالیبر خودکار داشته باشد.)

یک نقطه از زمین را در ارتفاع دلخواه خود شناسایی کنید و لیزر را روی سطحی که باید تراز کنید پخش کنید. بسته به لیزری که استفاده می‌کنید، پرتو می‌تواند یک نقطه، یک خط یا ترکیبی از نقاط و خطوط باشد.

یکی از محدودیت های استفاده از تراز لیزری، دشواری دیدن خطوط/نقاط در شرایط نوری روشن است، به عنوان مثال در بیرون از خانه. یک آشکارساز لیزری به غلبه بر این مشکل کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد لیزر خود را در محیط های بیرونی ببینید و از آن استفاده کنید.

آشکارساز‌های لیزری به سادگی خط لیزری را که با چشم غیرمسلح نامرئی است، تشخیص می‌دهند، اگرچه آنطور که شما فکر می‌کنید در دسترس نیستند. آشکارساز لیزری کاربر را هدایت می‌کند تا از خواندن سطح اطمینان حاصل شود. این محصول یک هشدار صوتی به صدا در می‌آورد که فرکانس آن در نزدیکی نقطه تراز افزایش می‌یابد.

برخی از تراز های لیزر‌های در بسته‌هایی با یک آشکارساز به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند، اما برای آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند لازم است قبل از انتخاب تراز لیزر‌ی خود به نکات زیر توجه کنید:

اگر از لیزر خود در داخل خانه استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از آشکارساز لیزری نخواهید داشت. این به این دلیل است که نور مستقیم خورشید بر روی دید پرتو تأثیر نمی‌گذارد. برای کار در فضای باز، بسیاری از مردم تمایل دارند سطح لیزر سبز را انتخاب کنند زیرا در شرایط نور روز کمی بیشتر قابل مشاهده هستند.

تراز ليزری نور سبز شارژی هيوندای مدل 3D360L-G

تراز ليزری نور سبز شارژی هيوندای مدل 3D360L-G

تراز دستی 30 سانت ام تی سی

تراز دستی 30 سانت ام تی سی

در مقام مقایسه ترازهای دستی معمولاً هزینه کمتری دارند، اگرچه برای تنظیم نیاز به تلاش بیشتری از جانب کاربر دارد. آن‌ها به شیوه‌ای سنتی‌تر کار می‌کنند و به انرژی باتری نیاز ندارند ولی ترازهای لیزری گران‌تر هستند، اما بسیار دقیق‌تر و مناسب افراد حرفه ای.

شما همراهان گرامی می توانید برای دیدن محصولات فروشگاه ابزارحامد در شبکه های اجتماعی به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام مجموعه ابزارحامد مراجعه نمائید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش مجموعه ابزارحامد در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *